Contact

T: +32 (0)55 21 45 33

F: +32 (0)55 21 02 57

E: info@arcor.be

Openingstijden

12 bouwstenen voor een snelle offerte

Je hebt het wellicht al meegemaakt? Je hebt nog voor de zomer een nieuwe lichtreclame nodig, je wil je laatste nieuwe vrachtwagens zo snel mogelijk laten beletteren, een aantal machines zijn dringend aan vervanging toe …, maar de offerte komt er maar niet door! Je moet soms op je beide knieën smeken om een offerte te krijgen.

“Ben je mij vergeten?”

Dat is de laconieke vraag die een van onze medewerkers steevast stelt wanneer een offerte-aanvraag niet op tijd beantwoord wordt. Hij stelt die vraag maar één keer. Daarna kan je het wel schudden.
Het gebeurt zo vaak. Je stuurt een e-mail naar vertrouwde partners met de vraag om een offerte te maken. “Komt voor de bakker”, zegt je contactpersoon. “Morgen komen we langs.” Met wat geluk komen ze ’s anderendaags inderdaad langs. Na de nodige afspraken beloven ze je een offerte tegen het einde van de week.
Vrijdagmorgen bel je om te vragen waar de offerte blijft, maar wordt je afgescheept met een verhaal over zieke collega’s, een noodgeval bij een andere klant, technische problemen … Drie weken later heb je nog geen offerte. Tandengeknars alom.

De mogelijke oorzaak?

  1. Het ontbreekt medewerkers aan de nodige kennis om offertes snel af te werken.
  2. Het bedrijf heeft niet de geschikte middelen.
  3. Te veel mensen moeten de offerte eerst nazien en goedkeuren.
  4. Niemand volgt op hoeveel tijd er verstrijkt tussen een offerte-aanvraag en de definitieve aflevering van de offerte.
  5. Offertes maken gebeurt met een tekstverwerker (Word) in plaats van met een rekenblad (Excel).

Hoe gaan wij bij Arcor tewerk?

Offertes zijn de brandstof voor meer omzet. Een offerte-aanvraag behandelen wij dan ook met TOPPRIORITEIT.
Van zodra we alle informatie voorhanden hebben, krijg je van ons binnen de 24 uur de offerte in je mailbox. Met ‘alle informatie’ bedoelen we trouwens de gegevens die nodig zijn om een correcte tijdmeting en een berekening te doen.

Tip om jouw offerte te bespoedigen?

Als potentiële klant kan je uw offerte sterk bespoedigen door ons zo veel mogelijk van de 12 onderstaande gegevens en materialen te bezorgen.

  1. Een goede inschatting van de aantallen (kan aanzienlijke kortingen opleveren).
  2. Afmetingen, gewichten, volumes.
  3. Labels, etiketten die gekleefd moeten worden.
  4. Plaats en afmetingen van de labels.
  5. Tekeningen.
  6. Productbeschrijvingen
  7. Productfiches, schema’s.
  8. Duidelijke informatie over wat hoe wordt aangeleverd: los, op pallet, in dozen, per hoeveel stuks.
  9. Duidelijke informatie over hoe het afgewerkt product moet verpakt worden: los, op pallet, in dozen, per hoeveel stuks.
  10. Kennisgeving van eventuele tellingen die moeten gebeuren.
  11. Kennisgeving van eventuele wegingen die moeten gebeuren.
  12. Foto’s van een afgewerkt product.

Dit zijn stuk voor stuk waardevolle bouwstenen voor een goede offerte.
Soms is het gewoon gemakkelijker om iets te tonen. In dat geval komen we onmiddellijk naar je toe om enkele stalen op te halen.
Als het over grotere volumes gaat, dan krijg je in onze offertes ook direct een overzicht van de aanzienlijke volumekortingen die wij geven. Interessant detail: wij berekenen onze kortingen op het aantal dagen werk dat de opdracht met zich meebrengt, niet op de winst die we zouden maken. Onze missie bestaat er immers in de eerste plaats in om werk te verschaffen.

8 tips voor collega-ondernemers

  1. Zorg voor een gebruiksvriendelijk offerte-formulier op je website.
  2. Digitaliseer je offertes.
  3. Als er ingewikkelde berekeningen bij komen kijken, voorzie dan een sjabloon in Excel.
  4. Zorg dat de offerte in één beweging kan worden afgedrukt of opgeslagen in pdf-formaat.
  5. Voorzie dat de verkoopsvoorwaarden meteen mee afgedrukt worden.
  6. Elimineer overbodige tussenschakels in het goedkeuringsproces.
  7. Volg de offertes die je medewerkers maken goed op.
  8. Installeer een transparant systeem voor de opvolging van offertes.

Bekijk onze productiemogelijkheden en onze dienstverlening. Vraag online een gratis offerte aan of neem vandaag nog contact op met onze salesafdeling via sales@arcor.be.

Uitgelichte Blog

Arcor: menselijk kapitaal met meerwaarde

Arcor: menselijk kapitaal met meerwaarde

Wat maakt het verschil tussen een maatwerkbedrijf en een bedrijf in het reguliere economische circuit? In de allereerste plaats de werknemers. Bij Arcor werken 100 medewerkers met

Voorzitter Arcor aan het woord

Voorzitter Arcor aan het woord

Het december nummer van Werkvormen, het periodieke tijdschrift van Groep Maatwerk, werd volledig gewijd aan “Goed bestuur” in de maatwerkbedrijven. Hierbij werd André Van Butsel,

Hoe snel kan je Arcor inschakelen?

Hoe snel kan je Arcor inschakelen?

Met Arcor aan de slag gaan, dat kan heel snel! Soms kunnen we al binnen 24 uur bijspringen. Aan de hand van een potentieel scenario leggen we even uit hoe dat in zijn werk gaat:

Vijf-goede-redenen-om-met-een-maatwerkbedrijf-samen-te-werken

We zullen u spoedig terug contacteren.

Als commercieel verantwoordelijke van Arcor kom ik in heel veel bedrijven in verschillende takken van de industrie. Groot is mijn verbazing wanneer ik hoor dat

Brochure aanvragen
Vul dit formulier in en ontvang onze brochure.
Brochure aanvragen
Vul dit formulier in en ontvang onze brochure.
Brochure aanvraag
Vul dit formulier in en ontvang onze brochure.